ارسال : ۲۰ اردیبهشت ۹۴
دیدگاه : بدون دیدگاه
بازدید :

فیلم های جنگی با موضعیت جنگ های هوایی، دریایی و زمینی ساخته می شوند. گاهی اوقات هم فیلم های جنگی به نبرد در زندان، نبردهای مخفی، آموزش نظامی یا موضوعات مرتبط با آنها می پردازند. گاهی اوقات این فیلم ها به زندگی روزمره شهروندان و نظامیان بدون در نظر گرفتن جنبه های نبرد می پردازند. داستان این فیلم ها می تواند فیکشن، بر مبنای تاریخ، درام مستند، بیوگرافی باشد.
ژانر جنگی War Films |
فیلم های جنگی با موضعیت جنگ های هوایی، دریایی و زمینی ساخته می شوند. گاهی اوقات هم فیلم های جنگی به نبرد در زندان، نبردهای مخفی، آموزش نظامی یا موضوعات مرتبط با آنها می پردازند. گاهی اوقات این فیلم ها به زندگی روزمره شهروندان و نظامیان بدون در نظر گرفتن جنبه های نبرد می پردازند. داستان این فیلم ها می تواند فیکشن، بر مبنای تاریخ، درام مستند، بیوگرافی باشد. |
اصطلاح فیلم های ضد جنگ اغلب به فیلم هایی اتلاق می شود که جنبه های دردناک و ترس آور جنگ را به مخاطب نشان می دهد. |
|
جان بلتون چهار عنصر روایی از فیلم جنگی را در قالب فیلم های هالیوودی بررسی کرده است. ۱) تعلیق اصول اخلاقی و انسانی در جریان جنگ ۲) ارجحیت اهداف جمعی به انگیزه های فردی ۳) رقابت بین مردان در گروه مذکر به همراه به حاشیه رانده شدن زنان و نگرش شیء گونه نسبت به آنها ۴) استقرار مجدد بازنشسته های جنگ. محقق فیلم کاترین کین بین ژانر جنگی و ژانر وسترن مشترکاتی را قائل شده است. در هر دو این فیلم ها دو قطب جنگ و صلح، تمدن و توحش بکار گرفته شده است. فیلم های جنگی اغلب از جنگ جهانی دوم به عنوان چارچوبی رای به تصویر کشیدن معارضه موجود بین نازی ها و نیروهای متفقین استفاده می کنند، در حالیکه فیلمهای وسترن معارضه موجود بین مهاجران متمدن و مردم بومی وحشی را به تصویر می کشند. مورخ فیلم ژونین بسینجر بر این باور است که زیرمجموعه ای بنام فیلم های جنگی جنگ جهانی دوم از سال ۱۹۴۳ بوجود آمده است. این زیرگروه کنش های ارتشی را به تصویر می کشد، در حالیکه ژانر فیلم های جنگی نیاز ندارد که حتماً مبارزات مسلحانه را به تصویر بکشد. |
|
تاریخچه |
یکی از ابتدایی ترین فیلم های صامت سینما Birth of a Nation محصول سال ۱۹۱۵ است که نیمه اول آن پایه گذار بسیاری از اصول متعارف در ساخت فیلم های جنگی و فیلم های دیگر بطور کلی بود. این فیلم را یک اثر عالی برای هدفی نازل دانسته اند. در بدو نمایش این فیلم اعتراضات و خشونت بسیاری در گرفت و موضوع تأثیر مخرب سینما بر آهاد مردم رخ نمود. این فیلم جنگ های داخلی آمریکا را به روشی مشابه جنگ جهانی اول ترسیم می کرد که در زمان نمایش در آنسوی اقیانوس ها در جریان بود. |
در سال های بین ۱۹۱۴ تا ۱۹۱۸ کشورهای محور و متحدین هر دو مستندهای جنگی می ساختند. در کشورهایی که سیاست خنثی داشتند مانند ایالت متحده از این فیلم ها به عنوان تبلیغات استفاده می شد. در بین این فیلم ها فیلمی بود که آلبرت کی داوسن ضبط کرده بود. این فیلم The Battle and Fall of Przemyslنام داشت که در سال ۱۹۱۵ ساخته شد. داسون به عنوان فیلمبردار رسمی جنگ با آلمان ها و بلغارها همراه بود. فیلمهای او را شرکت فیلم های خبری آمریکا پخش کرد. |
|
۱۰۰ فیلم برتر موزیکال سینما |
Sahara | ۵۱ | Apocalypse Now – (1979) | ۱ | In Which We Serve | ۵۲ | All Quiet on the Western Front | ۲ | The Young Lions | ۵۳ | Saving Private Ryan | ۳ | Battle Cry | ۵۴ | Schindler’s List | ۴ | Flags of Our Fathers | ۵۵ | Platoon – (1986, Oliver Stone, V) | ۵ | Soldier of Orange | ۵۶ | The Bridge on the River Kwai | ۶ | Halls of Montezuma | ۵۷ | Patton – (1970, ) | ۷ | The Fighting Sullivans | ۵۸ | The Dirty Dozen | ۸ | The Fighting Sullivans | ۵۹ | The Longest Day | ۹ | Destination Tokyo | ۶۰ | From Here to Eternity | ۱۰ | Kelly’s Heroes | ۶۱ | Sergeant York | ۱۱ | The Bridge at Remagen | ۶۲ | The Great Escape | ۱۲ | Sands of Iwo Jima | ۶۳ | Battleship Potemkin | ۱۳ | To Hell and Back | ۶۴ | Das Boot | ۱۴ | The Lost Patrol | ۶۵ | The Deer Hunter | ۱۵ | Von Ryan’s Express | ۶۶ | Full Metal Jacket | ۱۶ | Wake Island | ۶۷ | Letters From Iwo Jima | ۱۷ | The Boys in Company C | ۶۸ | | ۱۸ | Objective, Burma! | ۶۹ | The Guns of Navarone | ۱۹ | Twelve O’Clock High | ۷۰ | Open City | ۲۰ | Operation Pacific | ۷۱ | Midway | ۲۱ | Gallipoli | ۷۲ | Thirty Seconds Over Tokyo | ۲۲ | Flying Leathernecks | ۷۳ | | ۲۳ | Memphis Belle | ۷۴ | Tora! Tora! Tora! | ۲۴ | Run Silent, Run Deep | ۷۵ | Black Hawk Down | ۲۵ | The Tuskegee Airmen | ۷۶ | Stalag 17 | ۲۶ | Kanal | ۷۷ | Battle of Britain | ۲۷ | Courage Under Fire | ۷۸ | The Story of G.I. Joe | ۲۸ | The Sand Pebbles | ۷۹ | The Desert Fox | ۲۹ | ۶۳۳ Squadron | ۸۰ | Paths Of Glory | ۳۰ | Casualties of War | ۸۱ | Wings | ۳۱ | Cross of Iron | ۸۲ | Battleground | ۳۲ | Force 10 From Navarone | ۸۳ | In Harm’s Way | ۳۳ | Hell Is For Heroes | ۸۴ | MacArthur | ۳۴ | Too Late the Hero | ۸۵ | Pork Chop Hill | ۳۵ | Merrill’s Marauders | ۸۶ | The Big Parade | ۳۶ | Enemy at the Gates | ۸۷ | Where Eagles Dare | ۳۷ | A Midnight Clear | ۸۸ | The Desert Rats | ۳۸ | Dunkirk | ۸۹ | Battle of the Bulge | ۳۹ | The Green Berets | ۹۰ | The Blue Max | ۴۰ | The Story of Dr. Wassell | ۹۱ | The Caine Mutiny | ۴۱ | Three Kings | ۹۲ | The Train | ۴۲ | Operation Crossbow | ۹۳ | Back to Bataan | ۴۳ | The Naked and the Dead | ۹۴ | Many Wars Ago | ۴۴ | Jarhead | ۹۵ | Guadalcanal Diary | ۴۵ | King Rat | ۹۶ | The Big Red One | ۴۶ | Heartbreak Ridge | ۹۷ | Sink the Bismarck | ۴۷ | Stalingrad | ۹۸ | They Were Expendable | ۴۸ | Torpedo Run | ۹۹ | Closely Watched Trains | ۴۹ | A Walk in the Sun | ۱۰۰ | The Dawn Patrol | ۵۰ |
|
|
پست ثابت

اهمیت فراگیری گرامر زبان انگلیسی اغلب از طرف زبان آموزان نادیده گرفته می شود. حال آنکه بی توجهی به زمینه های گرامری در سالهای اولیه آموزش نتایج منفی در درستی کلام زبان آموزان به جای می گذارد که بعضاً جبران پذیر نیست و زبان آموز بدون آنکه خود بداند جملات نادرستی را که در ذهنش ملکه شده ادا می کند. در این بین انتزاعی بودن گرامر زبان انگلیسی و دشواری و فرار بودن آن، گرامر زبان انگلیسی را به یکی از بخش های زبان بدل کرده است که اکثر افراد از آن طفره می روند.
از طرف دیگر عدم فراگیری دقیق قوانین گرامری منجر به ضعف زبان آموزان در مهارت های چهارگانه شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن می شود. گروه آموزشی دُرنامه با توجه به نیاز زبان آموزان ایرانی به یک منبع جامع گرامری اقدام به گردآوری مطالب مربوط به گرامری کرده و آن را در قالب پروژه های نرم افزاری قابل اجرا بر روی گوشی های همراه نیز ارائه داده است.
برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید.
