۶ راه برای جذب مخاطب زیاد در توئیتر

برای بسیاری از برند ها، موفقیت واقعی یک کمپین توییتری بستگی به کلیک های سرد، سخت و یا عملیاتی که مثلاً در آن تبدیلی انجام می شود محدود می شود. اما این ها در نهایت تعداد like ها و retweet ها هستند که میزان محبوبیت یک کمپین را به اثبات می رساندد و موجب توسعه آن می شوند.

بسیاری از تودیت ها اولین بار توسط اشخاص مشهوری مطرح شدند که میلیون ها فولور داشتند و در نهایت تبدیل به یک جریان اساسی در شبکه های اجتماعی شدند. مثال هایی از این دست توئیت هایی افرادی مانند باراک اوباما، الن دیجنرس و One Direction هستند. ولی مشهور شدن در توئیتر لزوماً به این معنی نیست که در دنیای واقعی هم باید فرد مشهوری باشید. تنها کافی است که از ناگت مرغ خوشتان بیاید. گاهی اوقات retweet ها به اندازه توئیت های اصلی ارزش پیدا می کنند. ولی این رویکرد بدون داشتن محتوایی که قابلیت به اشتراک گذاری را داشته باشد و اینکه نتواند تخیل مخاطبان را با خود همراه سازند، می تواند نتیجه عکس به دنبال داشته باشد.  اگر برندی درخواست retweet کند ولی محتوایی جدی نداشته باشد که با آن همراه کند، به شرایط ستی دچار می شود.

پس نتیجه ای که می توان از این مباحث گرفت چیست؟ در ادامه نکاتی مطرح می شوند که به کمک آنها می توانید از تصاویری که بیشترین retweet را داشته اند به بهترین وجه استفاده کنید. 

 

۱  حمایت از ضعیف ترها

در اقیانوس سلبریتی ها و سلفی های آنها و برندهای جهانی، مردی از نوادا بنام کارتر ویلکرسون توانسته در پس پرتوئیت ترین تصویر تمام دوران بایستد. وقتی او از @Wendys که به تلخی کلام و تندی معروف است پرسید که برای بدست آوردن یک سال مصرف رایگان ناگت مرغ به چند retweet نیاز است، پاسخ ۱۸ میلیون را دریافت کرد.

قطعاً غیرممکن به نظر می رسد؟ ویلکرسون ناامید نشد. او به همراه اسکرین شاتی که از اظهارات وندیز تهیه کرده بود، درخواست ساده خود را مطرح کرد “لطفاً به من کمک کنید. یه نفر به ناگت نیاز داره. این پیام کوتاه توجه جهانیان رو به سمت خود جلب کرد و در نهایت شرکت های چندملیتی مانند مایکروسافت، آمازون و گوگل را هم با خود همراه دید.

هشتگ #NuggsForCarter اوج گرفت و تنها بعد از ۳۴ روز توانست به جاهای درجه یک راه پیدا کند و توجه سلبریتی های بین المللی، ابرستاره های ئنیای موسیقی و حتی رئیس جمهور را به خود جلب کند. اگرچه عدد قطعی کمی کمتر از ۱۸ میلیون بود. از این مثال چه نکته ای را می توان دریافت؟ اینکه همه افراد ضعیف تر را دوست دارند و برندهای بزرگ نباید آنها را از سر باز کنند.

۲  دسترسی به پشت صحنه فراموش نشود

قبل از اینکه کارتر ویلکرسون برای سطل پر از ناگت خود اقدامی انجام دهد، بیشترین تصویر retweet شده متعلق بود به یکی از پرستاره ترین سلفی های تمام دوران! الن دیجنرس در زمان هشتادو ششمین مراسم جوایز اسکار در زمان و مکان صحیح قرار داشت.

این تصویر که بردلی کوپر، جنیفرلارنس، بردپیت، آنجلینا جولی، کوین اسپیسی، جولیا رابرتس، جنینگ تاتم، مریل استریپ، لوپیتا نیانگو و خیلی افراد دیگر را در یک قاب قرار داده بود، توانست در مدت نیم ساعت رکورددار قبلی را که باراک اوباما بود، شکست دهد!

آنچه مشخص است، اینکه یک اتاق پر از سوپراستاری که همدیگر را در آغوش کشیده باشند، چیزی نیست که اکثر برندها بتوانند در یک جا جمع کنند و حتی اگر بودجه این کار را داشته باشند، به خودی خود برای بدست آوردن صدها هزار ریتوئیت کافی نخواهد بود. مردم باطن قضیه را خواهند دید.

راز موفقیت در این مورد دادن دسترسی به پشت صحنه است. تصویر که دیجنرس ثبت کرد، آنی، طبیعی و مرتبط بود که با وجود پر ستاره بودن دیدی تازه از مراسم اسکار را در اختیار عموم قرار می داد.

 

۳  کمی انسانیت اصیل نشان دهید

توئیت های اندیشمندانه، معقول و در راستای اهداف یک دولتمرد واقعی گونه باراک اوباما ممکن است در است در دوران پرتلاطم @realDonaldTrump چیزی باشد که مدت ها پیش به باد فراموشی سپرده شده باشد. ولی پیشنهاد محبوب او هنوز به عنوان یکی از پست هایی که بیشترین ریتوئیت را به خود اختصاص داده است شناخته می شود.

پس از دومین موفقیت انتخاباتی باراک اوباما در سال ۲۰۱۲ تصویر انسانی و زیبای او که همسرش را در آغوش گرفته بود و متن ساده “چهار سال دیگر” در زیر آن به چشم می خورد توانست طوفان توئیتری به راه بیاندازد. این تصویر موجب ابراز شادی، دلگرمی و هیجان زیادی شد. این تصویر متظاهرانه، واکنشی و متکبرانه نبود.

شاید رئیس جمهور فعلی بتواند یکی دو نکته از این موضوع یاد بگیرد. این موضوع شامل وضعیت برندهای مشهور نیز می شود. ابراز انسانیت تا جایی که ساختگی و از روی اجبار نباشد می تواند مردم را مجذوب سازد.

 

۴ از یک جریان خوب حمایت کنید

وقتی Pedigree برای تهیه غذای سگ اقدام کرد، به ازای هر ریتوئیت در کمپین #tweetforbowls تعداد ۲۱۰۰۰۰ سگ به غذا رسیدند. درس این بخش ساده است. هر گاه یک توئیت ساده مستقیماً به بخشی که ادعا می کند وصل باشد، مردم همراه خواهند شد.

نکته عجیب اینجاست که توئیتی که بانک را ورشکسته کرد از جانب Pedigree نبود و از طرف یک ستون نویس روزنامه بنام Andreww Malcom بود که به تنهایی ۸۰۰۰۰۰ ریتوئیت را جذب کرد. اگر کمپین شما هدف مثبتی در بطن خود داشته باشد، احتمال اینکه نام افراد متنفذ در کنار آن قرار گیرد و به آن قدرت چند برابری ببخشد، زیاد خواهد بود.

۵ با موضوعات بزرگ درگیر شوید

نکته دیگری که می توان از توئیت های باراک اوباما دریافت نقل قول سه بخشی او از نلسون ماندلا بود: “هیچکس با حس نفرت دیگری بخاطر رنگ پوستش، مذهب یا پیشینه اش به دنیا نمی آید. مردم باید تنفر را بیاموزند و اگر این نکته را بیاموزند، به آنها می توان عشق را آموخت…چرا که عشق در حالتی طبیعی تر به قلب انسان سرازیر می شود تا نقطه مقابلش.

دو بخش دیگر توئیت صدها هزار توئیت را به خود اختصاص دادند ولی اولین بخش که به همراه تصویری احساسی از اوباما در حال لبخند زدن به گروهی از بچه ها به نمایش درآمده بود در حال حاضر ۱٫۷ میلیون ریتوئیت را به خود اختصاص داده است.

توئیت کردن متفکران و آزاداندیشانی مانند نلسون ماندلا و مارتین لوترکینگ برند شما را ضدنژادپرستانه نخواهد کرد. اگر این کار با بی دقتی و بی توجهی انجام شوئ نتیجه ای برعکس بدنبال خواهد داشت. ولی اگر ارتباط مفهومی حفظ شود و پشتوانه عملی چاشنی کار باشد، مطمئناً مخاطبان را همراه خواهد کرد. کافی است به فعالیت های نایکی نگاهی بیاندازید.

 

۶  گاهی اوقات فیک کردن جواب می دهد

خوب بعد از این همه که از انسانیت، انسجام و تمامیت، ارتباط معنادار و ناگت ها مرغ صحبت کردیم، می خواهیم بحث را با مثالی سبکسرانه به پایان برسانیم. Dean Baer اهل آیوا که شاهد موفقیت ویلکرسون بود بدش نمی آمد که بخشی از این موفقیت را تجربه کند و در نهایت برای رسیدن به منظور خود تصویری از یک کشتی تفریحی را هم چاشنی کار خود کرد.

پنج دقیقه کار با فتوشاپ “سندی” را که او به دنبالش بود در اختیارش قرار داد. ۲ میلیون ریتوئیت و جایزه مسافرت با کشتی Oasis of the Seas به او تعلق داشت. البته شرکت Royal Caribbean بارها صبورانه سعی کرد فیک بودن تصویر را به اطلاع عموم برساند ولی بایر توانست ۷۰۰۰۰۰ ریتوئیت را به نام خود به ثبت برساند و شاید ناخواسته در این جریان توانسته باشد افرادی را متقاعد سازد که برای مسافرت با این کشتی بلیط رزرو کنند.

درس این بخش؟ همه دوست دارند مطالبی را به اشتراک بگذارند که غیرقابل باور باشد. البته ما روش آخر را پیشنهاد نمی کنیم.

 

دسته بندی: اخبار
امتیاز کاربران:
Rate this post